Enerjoy

Workshop gezonde voeding bij Hero fandag

/ Leave a comment

De Nederlandse fruitproductenfabrikant Hero bestaat 100 jaar en ziet deze mijlpaal als een aanleiding om terug te keren naar haar oorsprong: de kracht van fruit. Hero gaat met de nieuwe propositie ‘Hero in fruit’ terug naar de essentie, waarbij de kwaliteit en beleving van het fruit voor op staan. Om deze verandering een vliegende start te geven organiseerde Hero een fan dag, compleet met smaaktest, een heerlijke en gezonde lunch, een rondleiding door de fabriek én een workshop over gezonde voeding en etiketten lezen. En daarvoor riep Hero de hulp in van Enerjoy!

Fan dag

Op zaterdagochtend om half 10 stond ik op de stoep bij Hero. Na een hartelijk ontvangst en kennismaking met de crew druppelden de eerste fans al binnen. Tien in totaal waren er geselecteerd voor deze speciale fan dag. Afkomstig uit alle hoeken van Nederland; sommigen hadden er al uren reizen op zitten. Maar dat mocht de pret niet drukken, ze hadden er allemaal zin in!

Nutriënten, eetmomenten en hoeveelheden

Lia Dekker tijdens workshop gezonde voeding bij Hero

Na een korte introductie was het aan mij om de dag in te luiden met de workshop gezonde voeding. Als eerste onderwerp kwamen de zes nutriënten -met de nadruk op vetten en koolhydraten-, eetmomenten en hoeveelheden aan bod. Vrijwel direct kwam het enthousiasme van de fans over voeding naar voren en de ene na de andere vraag werd gesteld. De enorme betrokkenheid ontlokte een aantal leuke groepsdiscussies.

Etiketten lezen en beoordelen

Het volgende onderdeel van de workshop was het leren etiketten lezen. Voor de meeste fans een erg belangrijk onderwerp. Want welke informatie kun je eigenlijk op de verpakking vinden? Waar moet je op letten? En hoe zit het eigenlijk met de E-nummers? Allemaal vragen die voorbij kwamen en ook direct interessante discussiepunten vormden. Want kies je voor een light product met zoetstoffen of kun je beter voor de normale variant gaan? In het laatste onderdeel kon de nieuw gewonnen informatie direct in de praktijk worden gebracht met het lezen van allerlei productetiketten en deze beoordelen op hoe gezond ze nou eigenlijk zijn.

Smaaktest

Na afloop mochten de fans, en ik ook, drie vernieuwde recepturen proeven en deze vergelijken met de oude recepturen op gebied van kleur, geur, textuur en smaak. Dit gebeurde blind, maar voor mij was het overduidelijk welke bekers de vernieuwde recepturen bevatten. Erg leuk om te zien hoe Hero bezig is met het kritisch reflecteren van eigen producten en daarbij rekening houd met de wensen en meningen van hun fans. Helaas kon ik de smakelijke lunch niet bijwonen, maar met een enorm lunchpakket onder de arm stapte ik de auto weer in.

Lia Dekker voor web
Graag wil ik je uitnodigen om te reageren op dit artikel. Jouw visie is welkom!

Dit artikel is geschreven door:
Lia Dekker
Diëtiste en blogschrijver

Leave a comment

Neem contact op met Enerjoy - gezond eten op het werk

Opdrachtgevers

Nieuwsbrief

Ontvang elk kwartaal tips, tools & wetenswaardigheden over gezond eten op het werk!

Enerjoy motiveert medewerkers tot een gezonde eet- en leefstijl met plezierige, laagdrempelige en doeltreffende activiteiten.

Onze activiteiten richten zich op:
- Gezonder aanbod
- Verhoogde bewustwording
- Verbeterde eetgewoonten

Voor meer:
- Energie en alertheid
- Veiligheid
- Werkplezier
- Productiviteit

Met als doel: een langdurig gezonde organisatie!

Lees hier meer over onze programma's en activiteiten.