Enerjoy

Goede voornemens – 5 tips

/ 3 Comments

Goede voornemens - 5 praktische tips | Foto EnerjoyJe hebt hele mooi voornemens voor dit jaar bedacht. Heel goed, vooral als ze betrekking hebben op een gezonde en actieve leefstijl! Zijn jouw goede voornemens in de eerste week al gesneuveld, dan komt dit door de dagelijkse sleur van een werkdag. De mens is immers een gewoontedier. Maar als jouw ongezonde leefstijl een gewoonte is, dan kan een gezondere leefstijl toch zeker ook een gewoonte zijn? Tijd om jouw gezonde voornemens te verankeren in jouw dagelijkse routine.

Wat is de winst? Of…. Wat is de winst groot!

Je moet meer bewegen en je mag niet meer zo veel drinken. Niemand heeft zin om iets te doen wat niet mag of juist moet. Benader jouw goede voornemens positief, dan wordt het makkelijker én leuker om ze in jouw dagelijkse leven op te nemen. Dus op zaterdagochtend een frisse wandeling maken, in plaats van met een kater in bed liggen. Wat is jouw motivatie om je gedrag te veranderen en wat is de winst die het je oplevert?

Goede voornemens? Ga ervoor met deze 5 tips

De winst is duidelijk, nu de routine nog. Enerjoy geeft je 5 praktische tips om je goede voornemens door te zetten.

  1. Vertel je goede voornemens aan iedereen. Veel mensen zijn bang om te falen en hiermee geconfronteerd te worden. Vertel iedereen wat je goede voornemens zijn, dat laat zien dat je vertrouwen in jezelf hebt.
  2. Visualiseer de gevolgen van jouw leefstijl. Je ziet jezelf toch veel liever voor je als een gezond en vitaal iemand in een mooi outfit? Denk hieraan elke keer als je goed bezig bent!
  3. Er is geen ‘alles of niets’. Een keer zondigen is geen falen en dus ook geen excuus om een dag als ‘verloren’ te beschouwen. Geniet van dat stuk taart en ga daarna meteen met frisse moed verder.
  4. Zoek tips en tools om je te helpen. Er zijn vast leuke apps en websites te vinden. Wil je stoppen met roken? Kijk dan bijvoorbeeld op Stivoro
  5. Kleine doelen geven groot resultaat. Maak een lijst van concrete doelen, bijvoorbeeld de trap pakken in plaats van de lift en elke dag 2 stuks fruit meenemen naar het werk. Elk behaalde doel voelt weer als een succes. Vergeet niet om je successen te vieren: beloon jezelf als je een persoonlijk doel hebt bereikt.

Goede voornemens, ook op het werk

Samenwerken motiveert, dus waarom maak je geen goede voornemens samen met je collega’s? Die zie je immers de grootste gedeelte van de dag. Enerjoy verzorgt laagdrempelige activiteiten zoals de vitaliteitsquiz en workshops zoals Koken & Proeven op jouw werkvloer om jou en je collega’s te helpen met jullie gezonde voornemens.

Support nodig?

Nieuwsgierig naar hoe Enerjoy jouw bedrijf met onderscheidende interventies kan ondersteunen? Lees meer over onze activiteiten of neem direct contact met ons op. Wij denken graag gratis & vrijblijvend met je mee!

Marjolein van Kleef | Enerjoy
Graag wil ik je uitnodigen om te reageren op dit artikel. Jouw visie is welkom!
 
Dit artikel is geschreven door:
Marjolein van Kleef
Diëtiste en blogschrijver voor Enerjoy
 
  1. 10 januari 2013

    Leonie

    Leuk stukje weer! Ik herken mezelf er in! Zeker met het ”alles of niets” en jezelf straffen als het even ”mis” gaat! Zelf zit ik op een site voor mensen die willen afvallen. Hartstikke leuk en ook zeker een stok achter de deur als je iedere week je gewicht daar door moet geven! Ik zal deze blog ook even delen op FB zodat IEDEREEN zijn goede voornemens ook goed kunnen aanpakken om zo weer nieuwe te kunnen bedenken voor het nieuwe jaar;) maar dat duurt nog even!

    • 10 januari 2013

      Katrin Beersen

      Dag Leonie,

      Hoe heet de site voor mensen die willen afvallen? Wie weet is dit een leuke tip voor onze lezers?

      Succes met al je gezonde voornemens!

  2. 10 januari 2013

    Leonie

    http://www.weegclub.nl
    Je kunt hier van alles lezen over dieten en gezond eten. Je kan daar een dagboek bij gaan houden en ook meedoen aan een zogenaamde ”sprint”. Zo’n sprint duurt max. 12 weken. Je kan deze zelf maken of mee doen met een sprint van iemand anders. Hier geef je op hoeveel je wilt afvallen in die aantal weken. Dit wordt (leuk) weergegeven in een tabel met je gewicht, je wekelijkse gewicht en je streefgewicht.

Leave a comment

Neem contact op met Enerjoy - gezond eten op het werk

Opdrachtgevers

Nieuwsbrief

Ontvang elk kwartaal tips, tools & wetenswaardigheden over gezond eten op het werk!

Enerjoy motiveert medewerkers tot een gezonde eet- en leefstijl met plezierige, laagdrempelige en doeltreffende activiteiten.

Onze activiteiten richten zich op:
- Gezonder aanbod
- Verhoogde bewustwording
- Verbeterde eetgewoonten

Voor meer:
- Energie en alertheid
- Veiligheid
- Werkplezier
- Productiviteit

Met als doel: een langdurig gezonde organisatie!

Lees hier meer over onze programma's en activiteiten.